پتانسیومتر 100K اهم خوابیده

شناسه محصول: 103530

توضیحات محصول

پتانسیومتر 100K اهم خوابیده نوعی مقاومت است که در دسته مقاومت های متغیر قرار دارد و دارای سه سر می باشد.ولتاتک پیشرو در تامین و واردات قطعات هایتک

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

قیمت کالا:

قیمت اصلی 1,693 تومان بود.قیمت فعلی 1,550 تومان است.

موجود


x

آخرین بروزرسانی قیمت: 31 تیر 1403

پتانسیومتر 100K اهم خوابیده نوعی مقاومت است که در دسته مقاومت های متغیر قرار دارد  و دارای سه سر می باشد.ولتاتک پیشرو در تامین و واردات قطعات هایتک

مقاومت سر وسط نسبت به دو سر دیگر با چرخاندن ولوم به صورت خطی و معکوس (نسبت به یکدیگر) تغییر میکند.

کاربرد این مقاومت ها بسیار بوده و به عنوان مثال در کنترل صدا, استفاده می گردد.

پتانسیومتر یک ابزار الکترونیکی و الکتریکی است که برای تنظیم و اندازه‌گیری مقاومت در یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود. این ابزار به طور عام دارای سه پین یا ترمینال می‌باشد: دو پین انتهایی که به مدار متصل می‌شوند و یک پین متحرک که با چرخش یا جابه‌جایی آن، مقاومت میانی را تغییر می‌دهد.

وظیفه اصلی پتانسیومتر، تغییر مقاومت میانی بین دو پین انتهایی به نحوی است که به متغیری برای کنترل و تنظیم ولتاژ، جریان، یا دیگر ویژگی‌های الکتریکی در یک مدار کمک می‌کند. از این تنظیم‌ها در مدارات الکترونیکی برای کنترل و تنظیم ولتاژ‌ها و سیگنال‌ها استفاده می‌شود.

پتانسیومتر‌ها در انواع مختلفی و با مقادیر مختلف مقاومت (اهم) و نوع تنظیم (خطی یا لگاریتمی) موجود هستند. بسته به نوع و کاربرد مورد نیاز، پتانسیومتر‌ها می‌توانند برای تنظیم صدا در تجهیزات صوتی، تنظیم ولتاژ خروجی در منابع تغذیه، و کاربردهای مختلف دیگر به کار رود.

 

وزن

0.33 گرم