دیود شاتکی BAT54S پکیج SMD

شناسه محصول: 201645

توضیحات محصول

دیود شاتکی BAT54S پکیج SMD با تحمل ولتاژ 30 ولت و جریان دهی 200mA و ولتاژ بایاس مستقیم 0.8 V  می باشد و در انواع مدارات قابل استفاده می باشد.

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

قیمت کالا:

قیمت اصلی 874 تومان بود.قیمت فعلی 570 تومان است.

موجود


x

آخرین بروزرسانی قیمت: 23 تیر 1403

دیود شاتکی BAT54S پکیج SMD با تحمل ولتاژ 30 ولت و جریان دهی 200mA و ولتاژ بایاس مستقیم 0.8 V  می باشد و در انواع مدارات قابل استفاده می باشد.

  • حداکثر ولتاژ معکوس : 30 V 
  • ولتاژ بایاس مستقیم : 0.8 V 

دیود شاتکی یا دیود حامل داغ  یک دیود نیمه هادی با افت ولتاژ پایین در حالت بایاس مستقیم و سرعت کلید زنی بسیار سریع می‌باشد. برای مثال سرعت سوئیچینگ در یک دیود معمولی حدود 100 پیکو ثانیه است ولی در دیود شاتکی این زمان حدود 10 پیکو ثانیه است.

هنگام عبور جریان الکتریکی از دیود مقداری افت ولتاژ در دو سر دیود ظاهر می‌شود. در دیودهای سیلیکونی معمولی مقدار افت ولتاژ حدود ۰٫۶ تا ۰٫۷ ولت است در حالی که در دیود شاتکی افت ولتاژ حدود ۰٫۱۵ الی ۰٫۴۵ ولت است. به دلیل افت ولتاژ پایین در این نوع دیود می‌توان مدارهایی با سرعت کلید زنی بالا و کارایی بهتری طراحی کرد.

از دیودهای شاتکی نیز می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین قطعات نیمه هادی نام برد. بیش از 120 سال از ساخت این قطعه نیمه هادی فلزی می گذرد.تأمین و واردات قطعات هایتک را به ما بسپارید.

دیود شاتکی یا همان schottky barrier diode در واقع یک قطعه الکترونیکی است که از آن در کاربردهای فرکانسی به عنوان یک دیود آشکارساز یا یک میکسر استفاده می شود.

دیود شاتکی به وسیلهٔ پیوند یک نیمه رسانا و یک فلز ایجاد می‌شود که به این پیوند، پیوند فلز – نیمه‌هادی گفته می‌شود (بر خلاف دیودهای معمولی که دارای پیوند نیمه‌هادی – نیمه‌هادی می‌باشند).

معمولاً جنس فلز مورد استفاده مولیبدن، پلاتین، کروم‌ و یا تنگستن است و نیمه‌هادی از نوع N می‌باشد. قسمت فلزی به عنوان آند و قسمت نیمه‌هادی نوع N به عنوان کاتد دیود عمل می‌کند.

وزن

0.01 گرم