ویدیو های آموزشی و پروژه, ویدیو های معرفی قطعات

ماژول فاصله سنج

ماژول فاصله سنج

 

ماژول فاصله سنج  GP2Y0A21 – مادون قرمز شارپ یک سنسور بسیار مناسب برای اندازه گیری فاصله است. محدوده اندازه گیری این ماژول بین 10 الی 80 سانتی متر می باشد.

ماژول سنسور مسافت شارپ دارای یک سنسور اندازه گیری فاصله می باشد که از مجموعه از PSD (آشکارساز حساس به موقعیت) و IRED ( دیود مادون قرمز) و مدار پردازشگر سیگنال تشکیل شده است. در این سنسور به دلیل متد triangulation ،گوناگونی بازتاب از اشیا ،دمای محیطی و مدت عملکرد به راحتی تشخیص فاصله را تحت تاثیر قرار نمی دهد. خروجی این دستگاه آنالوگ بوده ولتاژی متناظر با فاصله اندازه گیری شده است. بنابراین از این سنسور می توان به عنوان سنسور مجاورتی نیز استفاده کرد.این سنسور با بردهای آردینو سازگاری کامل دارد و انتخاب مناسب برای تمامی پروژه هایی است که نیاز به اندازه گیری دقیق فاصله دارد.

ماژول فاصله سنج GP2Y0A21YK یک ماژول فاصله سنج IR بوده که از نور مادون قرمز برای فاصله یابی استفاده می کند. خروجی ماژول از نوع ولتاژ آنالوگ بوده که به راحتی توسط کانال مبدل ADC میکرو می توان فاصله یابی کرد. از این ماژول می توان در صنعت و بخصوص در رباتیک استفاده های زیادی کرد.

مشخصات ماژول فاصله سنج GP2Y0A21 :

محدوده اندازه گیری فاصله: 10 تا 80 سانتیمتر
خروجی از نوع آنالوگ
جریان مصرفی: 30mA
ولتاژ تغذیه: 4.5 تا 5.5V

کاربردها ماژول فاصله سنج GP2Y0A21 :

1.سویچ های touchless (تجهیزات پزشکی، کنترل روشنایی و…)

2. ربات cleaner

3.سنسور برای صرفه جویی در انرژی( ATM و دستگاه کپی، و ماشین های خرید)

4.تجهیزات تفریحی و سرگرمی (ربات، ماشین بازی)

توضیح مربوط به GP2Y0A21 :

GP2Y0A21YK0F is a distance measuring sensor unit,composed of an integrated combination of PSD (position sensitive detector) , IRED (infrared emitting diode) and signal processing circuit. The variety of the reflectivity of the object, the environmental temperature and the operating duration are not influenced easily to the distance detection because of adopting the triangulation method. This device outputs the voltage corresponding to the detection distance. So this sensor can also be used as a proximity sensor.